Ihan niin järjestelmällinen en (valitettavasti) ole, että olisin jo alkanut tehdä/suunnitella/hankkia joululahjoja, mutta sentään jotenkin olen tulevaan talveen varautunut. Aloitin tämän ihanan punaisen palmikkoneuleen jo keväällä, ja olen sitä tehnyt hiljalleen aina, kun olen ennättänyt. Nyt päätin rykäistä työn loppuun, sillä kylmät ilmat tulevat, halusin tai en.

Ohjeen bongasin Suuri Käsityö -lehdestä numerosta 9/2010. Olin jo aikaisemmin ostanut johonkin toiseen työhön (jota en tietenkään enää muistanut) punaista Seitsemän veljestä -lankaa 5 kerää. Sillä aloitin sitten. Kaiken kaikkiaan neuletakkiin meni 6 kerää tuota lankaa. Puikkoina 4 ja 5 mm pyöröt.

 

Jostain syystä hihojen kanssa nykyään käy aina niin, että neulon niistä liian pitkät. Niin nytkin. Mutta päätin, että antaa olla. 

Erityisesti tykkäsin noista palmikoista. Ajattelin kokeilla tuota leveimpää säärystimissä, joita olen yhdelle ystävälleni kohta neulomassa ;)